日々道道にっき

日々の道々日記。感じたことを綴ってきます。

スラムダンクのCMいくときに英語流れてるじゃないっすか?

覚えている方いますww?

 

現在DTVでSLAMDUNK観ています!!

 

YouTubeで調べてみてください。きっと僕のようにグッとくるアラサ―さんは多いはずっ!!

 

さて、大人になり。インターネットが普及したことで簡単に調べられるようになったのでチャチャっと調べてみましたよ♫

 

1話から13話まで

Hi guys! The first part of SLAMDUNK was fun,wasn't it?

Basketball is great! Let's play it together!

 

みんな!スラムダンク前半面白かっただろ?バスケって最高!一緒にやろうゼ!

 

Thanks for waiting! The second part of SLAMDUNK will start in a minute.Let's get together in front of TV!

 

待たせたな!スラムダンク後半もうすぐ始まるゾ。テレビの前に集まれ!

 

14話から27話まで

Hi guys! Finally,Hanamichi will put on the show on the court.Let you remain!

 

みんな!いよいよ花道がコートで活躍するぜ!チャンネルはそのままで!

 

If you can hold the ball in a hand,you'll be a great basketball player!

 

片手でボールを掴めたら、凄い選手になれるゾ!

 

28話から49話まで

Let's play basketball,guys! You feel like the wind when you got the ball and go to the basket!

 

さあみんな!バスケやろうゼ!ボールを持ってゴールに向かうと風になった気分じゃんか!

 

Let's go for it! It's cool to be with you brothers!

 

頑張っていこう!仲間と一緒って最高じゃんか!

 

50話から81話まで

Let's show your goal in your best move.It doesn't matter if you win or lose as long as you did it your best!

 

最高のプレイでゴールを決めてやろう!ベストを尽くせば勝っても負けても関係ない!

 

Pass the ball! Someone is waiting.Trust will be the key to getting his friendship!

 

パス回せ!味方が待ってるゾ!信頼こそが友情を勝ち取るための鍵ダゾ!

 

82話から101話まで

One out of every five junior high students plays basketball.Did you know that?

 

中学生の5人に1人はバスケをしてるんだってさ。知ってたかい?

 

It's great to pull off basketball techniques oneup to the other like Hanamichi.

 

花道みたいにどんどんバスケが上手くなったら凄いじゃんか!

 

 

ですってさ~

 

こちらはメガネ君が陵南戦でスリーポイント決めたとこですっ!!

 

グッとくる~~❤

 

今日はここまで!ご清聴ありがとうございました